Tracking naar Inle Lake

26 oktober 2017

Vanaf kalaw heb ik een 3-day tracking gedaan naar het inle lake. Het was een heftige tracking door een ongelooflijk mooi landschap van bergen, rijstvelden en theeplantages. Tijdens de tracking kwamen we door kleine dorpjes waar je lokale boeren aan het werk zag. De tijd heeft letterlijk stil gestaan daar want ze gebruiken gereedschap wat wij in de middeleeuwen gebruikte. De mensen konden geen Engels maar kwamen vaak toch naar ons toe om te praten of ons te bekijken. Gelukkig kon onze gids vertalen. Een vrouw moest heel hard lachen omdat mijn huidskleur zo wit was.. Thanks woman! We sliepen ook bij de locals in hun huis van golfplaten en bamboo. Dit betekende dus op de grond slapen. Er was geen elektriciteit of stromend water, douchen deed je met een bakje uit de put.. Helemaal back to basic dus. Dit was wel heel bijzonder om te ervaren. Wat iets minder was, is dat je voor geen meter slaapt op een houtenvloertje. Ik was dus erg moe en je liep/klom zo'n 8 uur op een dag op een stevig tempo. Ik vraag me nog steeds af hoe onze gids zo snel kon lopen met haar kleine beentjes? Maar het uitzicht was het allemaal waard. Het landschap was bovendien heel wisselend iedere dag. Soms had ik ook meer het idee dat ik in Spanje of zuid-Amerika was maar dan kwamen de rijstvelden en buffels weer en wist weer dat ik Azië was. Tijdens de tweede dag hadden we nog een grote zwarte slang gezien die voor onze voeten door kroop! Toen ik aan kwam bij het Inle lake bleek mijn hostel ook nog een 2km buiten het centrum te liggen.. die 2km kon er dan ook nog wel bij. Aangekomen bij het hostel heb ik natuurlijk een douche genomen van een uur lang!