Inle lake

31 oktober 2017 - Inle Lake, Myanmar

Vandaag ging ik samen met een paar anderen een boottocht doen over het Inle Lake. Hiervoor moesten we om 5 uur opstaan om dan de vissers bezig te zien tijdens een mooie zonsopkomst. Helaas bleef die mooie zonsopkomst een beetje uit.. gelukkig kregen we wel een ontbijtje op de boot. Wanneer je inle lake opzoekt op internet krijg je plaatjes van een visser met een mand die op een been balanceert op een klein bootje en zo probeert vissen te vangen. Dit had ik dan ook verwacht te zien. Ook had ik natuurlijk bedacht dat dit mij een schitterend plaatje op ging leveren. Al snel werd me verteld dat die manier van vissen ouderwets is en dat ze het tegenwoordig 'heel modern' doen, namelijk met een net. Maar voor de rest is alles nog hetzelfde, dus ook op een been! De traditionele vissers waren er nog wel maar die waren voor de show. Tegen betaling mocht je dus een foto maken. Mijn foto die heb ik alleen is hij nu toch een stuk minder authentiek. Het Inle lake vind ik tot nu toe toch wel de meest bijzondere plek waar ik geweest ben. Op het meer zijn namelijk hele dorpen gebouwd. Maar ook boeren hebben hele tuinen op het water. Van de lotus bloemen die er groeien maken ze rokken om te dragen. En het was gewoon heel mooi om rond te varen over het enorme meer met de huisjes op het water en de bergen op de achtergrond.

De overige dagen hebben we de rondom het meer doorgebracht. Een dag zijn we naar een naturel swimming pool gegaan. Deze was alleen heel lastig te vinden. Toen we het aan de locals vroegen was een aardige jongeman die wel even met ons mee reed om de weg te wijzen. Even later bleek het toch wat minder goed bedoeld. Want hij had namelijk al zijn vrienden opgetrommeld. Twee westerse meiden in bikini was toch wel heel erg interessant. Uiteraard hebben we ons toen snel aangekleed en zijn we gegaan. Vreemd genoeg waren zij toen ook zo weg..

De laatste dag zijn we naar een wijngaard gegaan in de bergen met prachtig uitzicht over het meer en de omgeving. In azie is bijna nergens wijn te vinden.. vind je die wel dan is hij vaak duur en niet lekker. Gelukkig zijn de biertjes hier mega groot en dat maakt veel goed. In Myanmar zijn ze zelfs 640ml! De wijn was dus niet zo lekker.. maar als de echte doorzetter die ik ben, heb ik ze natuurlijk allemaal geprobeerd! S avonds vertrokken we dan ook licht aangeschoten met de nachtbus richting Bagan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade