Myanmar here i come

17 oktober 2017 - Chiang Mai, Thailand

Joehoe verrassing! Ik heb besloten voor Myanmar toch een blog bij te houden. Dit omdat het best een bijzondere ervaring is en ik dit graag met jullie wil delen. De meeste backpackers/reizigers gaan niet naar Myanmar. Dit omdat het toerisme hier nog niet echt 'normaal' is. Wat in Thailand en bijna alle andere landen in Azie wel is. Als je over straat loopt in Thailand zie je soms meer westerse mensen dan Thaise. Je kunt op iedere hoek van de staat westers eten. De Thaise dragen dezelfde kleding als wij en lopen met een iPhone in hun hand. Bovendien wil je naar een nieuwe bestemming je loopt een booking kantoor in en ze regelen alles voor je met pick up bij hotel. Backpacken in thailand is so easy zelfs mijn oma kan het nog wel! Bij wijze van spreken dan want mijn oma wil niet meer op vakantie. Dat haalt niet weg dat Thailand een super mooi land is en veel te bieden heeft. Het is ook tevens een ultieme backpack bestemming omdat je omkomt tussen de backpackers en overal vrienden en zeer goede feestjes vind. Maar omdat dit al mijn tweede keer backpacken is, bleef mijn cultuurshock in Bangkok uit.. dit was een beetje teleurstellend. Misschien komt dit ook omdat ik vorig jaar mijn reis starte in Vietnam waarmee de cultuurshock wat groter is. Maar goed na een top tijd in Thailand (ik had geen seconde willen missen hoor), is het dan nu eindelijk tijd voor Myanmar! De grenzen van dit land zijn pas een aantal jaar open en voorheen was dit land dus totaal afgesloten van de buitenwereld. De tijd heeft er dus stil gestaan.. laat die cultuurshock maar komen! Keep you posted